Lifestyle.Lelum.pl > Plotki i gwiazdy > Polskie aktorki z zarzutami prokuratorskimi. Skandal, co tam się wyczyniało?! "Przestępczy proceder"
Sara  Karmańska
Sara Karmańska 14.10.2023 15:08

Polskie aktorki z zarzutami prokuratorskimi. Skandal, co tam się wyczyniało?! "Przestępczy proceder"

Joanna Opozda wśród aktorek z zarzutami prokuratorskimi, fot. KAPiF
Joanna Opozda wśród aktorek z zarzutami prokuratorskimi, fot. KAPiF

Prokuratura wystosowała akt oskarżenia przeciwko grupie celebrytek i przedstawicieli podmiotów zlecających promocję napojów alkoholowych w mediach społecznościowych. Osoby dołączyły do powiększającej się grupy z podobnymi zarzutami. Grozi im grzywna w wysokości od 10 do 500 tysięcy złotych.

Kolejne aktorki usłyszały zarzuty prokuratorskie

To nie pierwsza podobna sprawa w tym roku. W kwietniu podobne zarzuty usłyszeli popularna influencerka Julia K. oraz aktor Maciej M., a zaledwie w zeszłym miesiącu do tej grupy dołączyła Magdalena C. 

W najnowszym akcie oskarżenia dotyczącym tej materii znajduje się dwanaście nazwisk. Poza Joanną Opozdą znajdują się w niej między innymi: aktorka Olga K. oraz influencerki Tatiana M., czy Ewa M.-K. Jak przekazała Polska Agencja Prasowa, pozostałymi oskarżonymi – Jakub N., Maciej M., Aneta T., Adam Sz., Dominika B., Kamil B., Łukasz S. oraz Małgorzata L. – są między innymi pracownicy firm zlecających.

Gwiazdor od hitu "Pies" ubrał się tak, że Opozda się nie powstrzymała. Ralph Kaminski zadziwił wszystkich

Zarzuty stawiane celebrytą dotyczą nielegalnej promocji alkoholu

Celebrytom zarzuca się nielegalna reklamę alkoholu. W przypadku większości oskarżonych celebrytów proceder odbywał się za pośrednictwem mediów społecznościowych. Jak wskazał aktywista Jan Śpiewak, celebryci za swoje działania otrzymują wynagrodzenie znacznie wyższe niż rynkowe stawki za reklamę w mediach społecznościowych. 

Zachowanie influencerów jest groźne. Udają oni twoich przyjaciół, przedstawiając picie alkoholu – w tym szczególnie wódki – jako coś miłego, odstresowującego, dokładnie w taki sposób, jaki jest w ustawie zakazany już w przypadku samego piwa. Influencerzy często kierują swój przekaz do bardzo młodych ludzi, którzy stanowią ogromną część użytkowników mediów społecznościowych. Utrwalają w ten sposób negatywne postawy – krytykował zachowanie influencerów Jan Śpiewak w swoim materiale „Jak elity rozpijają Polaków”  zamieszczonym w serwisie Youtube.

Prokuratura potwierdziła stawiane zarzuty

Jak przekazał Polskiej Agencji Prasowej rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie, reklama napojów alkoholowych prowadzona przez oskarżonych była prowadzona za pośrednictwem portalu Instagram, wykorzystując w tym celu wizerunki znanych i rozpoznawalnych osób. Prokurator przypomniał także, że zgodnie z polskimi przepisami spośród napojów alkoholowych dopuszczalna jest jedynie reklama piwa. 

Dostęp do serwisu jest bezpłatny i nie wymaga instalowania żadnych aplikacji. Wszystkie profile, których dotyczy niniejsze postępowanie funkcjonowały jako publiczne, a tym samym dostęp do zamieszczonych na nich treści, nie był uzależniony od wcześniejszej akceptacji ze strony właściciela profilu. Łączna liczba osób obserwujących profile osób uczestniczących w przestępczym procederze wynosiła blisko 5 mln osób.

Źródło: PAP, Spider's web, Super Express

Powiązane
Kadr z filmu w reżyserii Romana Polańskiego
PRL to nie tylko komedie! Poznasz te arcydzieła po kadrach? Niektóre otarły się o Oscara